måndag 4 april 2011

4 april öppnar jag växthuset för i år

Nu har jag kollat runt lite i trädgården och som vanligt på våren finns det hur mycket som helst att göra. Sedan har vintern ställt med massor av "elände" där också i vinter. Nejdå, några gnag-skador har jag inte på träden fast jag var ganska slarvig med plast-spiraler å nät. Eländet är att jorden både sjunkit och höjt sej på ett 15-tal ställen. Gräsmattan har fått gropar eller valkar och det är inte åkersork. Där vi gått på uppskottade stigar är det ok men där över en ½ m snö har legat finns det här fenomenet. Lutande backar, stenplattor som plötsligt nästan står på näsan, har både lera och sandjord och blandad mulljord, knepigt. Vätan måste bort först, snälla sol, lys mycket i april :0)

Idag öppnar jag växthuset för våren, dax snart att så tidig sallad och rädisor i söderbädden. En härlig bil däckskruka från afroart.se står och väntar på Citronträder eller Staketdruvan, vi får se vilken som passar bäst i den!

Inga kommentarer: