tisdag 10 januari 2012

Odlingsåret 2012

Odlingsåret 2012 är inne på sin 10:e dag och nu har äntligen mina "gamla" amaryllisar börjat blomma igen. Först ut är den riktigt blodröda som snällt blommar om varje år, alltid i början av januari. De 3 st vita lökarna jag köpte i höstas blommade alla med 2 st stänglar var och med mellan 4-6 klockor på varje stängel. Lite besviken blev jag då de inte luktade så mycket som det sägs.

Ute ligger lite snö som just nu är kramsnö igen och växthuset har fått några trasiga rutor utbytta. Krukväxterna ser dammiga och trista ut men snart är ljuset åter på väg och det blir bättre. Just nu lagrar jag bokashi hinkarnas innehåll i plastsäckar så jag kan lägga dem i botten på pallkragarna när våren kommer.

Var inte rädd för mörkret ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor där intet mörker är.
                                                              Erik Blomberg

Inga kommentarer: