fredag 31 december 2010

Bra slut på 2010 - Rosa liljor till våren!

Idag har jag tagit in och planterat 3 st liljlökar.
De fick jag som bonus och kompensation då jag beställde
ett japanskt prynadskörbär från Bakker i Holland.
De hade lovat leverans i början av september men trädet kom
i slutet av oktober då ingen plantering ute vara möjlig :0(
- Har du någonstand inne - frostfritt - där du kan sätta det?
undrade den vänliga damen jag ringde.
- Du vet, kommer det inte i vår får du ett nytt!
Jaha, sa jag och planterade det raskt i en kruka i mitt växthus,
nu står det i min jordkällare till i mars månad nästa år.

Liljorna låg kvar i sin påse i mitt torkrum och för att de inte
ska skrumpna och dö satte jag dem nu.
Det ska bli spännade att se vad det blir för orientella blommor på liljorna,
måste bara akta katterna så de inte äter av stjälkarna när det
kommer upp senare i vår inne.

Inga kommentarer: