söndag 12 december 2010

Vintern första Amaryllis knopp

Nu har jag sett över mitt amaryllis förråd och kan
bara konstatera att den gångna sommaren inte gynnade min lökar.
Antingen är de ganska små eller så är det angripna av något djur,
typ skalbagge och urätna till vissa %
Kanske gödslade jag för dåligt, kanske sommarens sista månad med
regn var för kall och blöt då amaryllislökarna alltid står ute till slutet av augusti.
Hittade en lök med knopp på gång men den är troligen inte så gammal
då jag inte vet vad det ska bli för färg på blommorna.
Jag brukar nämligen sätta en plastpinne i krukan med information
om färg och årtal, bra komihåg :0)
Löken har en bra storlek men det tar tid innan den kommer att blomma.

Idag lade vi ut det första äpplena till rådjur och fåglar,
Lusse natt, det blir troligen en mycket kall natt, brrrrrr

Inga kommentarer: