tisdag 18 januari 2011

Amaryllisknoppar och söta pärlhyacinter

Solen har försökt skina lite de senaste dagarna men molnlagret är nu väldigt kompakt.
Ute är det superblött och att titta efter vårtecken är på tok för tidigt!
Jag köpte den första krukan med ljusblå pärlhyacinter igår, tyvärr brukar de blomma över alldeles för fort. De bör nog ställas kyligare om natten men vem orkar tänka på sån't jämt?

Nu är iallafall flera av min amaryllislökar på gång med knoppar och jag beställde någar intressanta fröpåsar från UK i söndags.
En tomat som tål mycket kyla - den heter Fader Frost :0)
några nya paprikor och cilipeppar mild o stark.
Imorgon ska jag ta in min frölåda och kolla vad jag har kvar sedan förra året. Jag köpte gojibär från USA som jag aldrig provade att sätta, kanske något att testa nu?

Inga kommentarer: