tisdag 25 januari 2011

Inventering av stora frölådan

Idag har jag tittat igenom min fröer och kastat en del i kompostlådan.
Sallat från 2004 tror jag inte mycket på,
broccoli och rödbetsfrön från 2005 får också bli mull igen.
Rädisfrön brukar komma om de så är 4-5 år gamla likaså är det med en del blomfrön.
Det fanns en blandad kompott av förra årets fröer, de funkar säker skapligt. Jag får inte glömma att jag tog egna frön av en god morot som jag hade glömmt kvar i ett hörn. Fröna kan komma fint i vår men de kan också inte funka alls

Hittade gojibären och ska försöka så några men inget talar för att de är så kul att odla efter vad jag läst. Nästan som ett taggigt, rangligt ogräs, jag återkommer om det lyckas, om någon planta kommer upp och börjar växa.
Några roliga fröstickor ska jag också testa, det är tomat, basilika och
oregano på samma sticka, lite som italienska maffian i samma kruka ;0}

Inga kommentarer: