tisdag 1 mars 2011

Chilipeppar och tomatplantor

Hoppsan, upptäckte att jag inte varit inne och skrivit här på 3 veckor.
Det blir lätt så då det inte händer så mycket på odlingsfronten
Nu har de första tomatplantor vuxit till sej några cm och bara en chiliplanta har kommit upp från sådden vilket är lite märkligt.
Kanske behöver de längre tid eller så var fröerna mycket sämre än normalt,
jag låter iallafall småkrukorna stå kvar 2 veckor till ifall.......
Igår satte jag mera tomatfrön och "blomman för dagen" i fler färger än blått.

Nu har jag fått hem 2 st pallkragar till i blått med svarta beslag så nu väntar 4 pallkragar på att få komma ut och bli fyllda med jord.
De här ska placeras nära ytterdörren då jag vill ha kryddor och sallad nära för matlagningen. Idag var det ljust till över 17:30 vilket känns så skönt.
Tidningarna skriver om att våren är på gång men vi vet ju alla att mars är en lurig månad, både kall och blött av snö/regn. Dax också att börja gödselvattna krukväxterna nu i mars.

Inga kommentarer: