söndag 6 mars 2011

I väntan på citronblomningen

Nu går jag i väntans tider och det är så seeeegt!
Varje dag när jag sticker in huvudet i min "verkstad" där
jag har mina övervintrings träd och växter sniffar jag i luften.
Jo jag väntar på doften av citrus från mitt citronträd vilket betyder att första blomman har slagit ut för knopparna är så stora nu.

Förra helgen planterade K och jag om fikonet och där behövde jag
verkligen hjälp då trädet vuxit fast i bildäcks krukan. Den här gången
hällde jag ut ca 5 dl lecakulor i botten för att utesluta problemet.
Min nya vinplanta/stock har börjat visa grönt på stammen
och ska ev få en ny kruka lite senare i vår.
Jag har också köpt ett medel mot sniglarna som ska vara ofarligt för människor och smådjur (himla dyrt) Har inte problem med mördarsniglar utan med de små sniglarna med hus på ryggen som jag inte vill ha överallt.

Inga kommentarer: