tisdag 13 november 2012

Kolsvart på morgonen

Bara katten är vaken
Fotot är taget strax för kl 7 idag från min säng och det är fortfarande ganska mörkt ute, Efter en stjärnklar natt blir jag lite förvånad att mörkret är så stort men vi är ju snart i mitten av november. Ute lyser för en gång skull solen men det är riktigt råkallt. Var och sparkade lite bland nedfallna äpplen och gamla löv, har ingen lust att kratta fast jag borde. Denna höst har varit seg, ingenting är riktigt färdigt inför vintern som kan komma vilken dag som helst. Hallonhäcken står halvfärdig, gamla skott måste bort, glasrutorna är inte tvättade i växthuset och massor av löv måste krattas upp. Lätt att skylla på den regniga hösten men mest är det nog latmasken som hittat andra projekt att lägga händerna på. Jag såg att jag börjar bli tjatig här på bloggen också, första amaryllisen blommar skrev jag både förra året och i år som överskrift. Citronträdet blommar nu som förra året inomhus och många äldre fruktämnen trillar tyvärr av. Beror säker på den torra luften i rummen, inte så anpassningsbar till vårt klimat, tyvärr. Men sådana här solskensdagar blir man glad och pigg iallafall.

Inga kommentarer: