tisdag 16 juni 2015

Massor av citronskott

Ibland kan det bli väldigt lyckat att flytta ett träd från en balkong till en annan. 
Min balkong ligger ju åt norr och är inte så bra att odla citrus-träd på om sommaren. 
Då är det väldigt bra att kunna låna en balkong åt söder. 
Mitt citronträd står sedan en månad tillbaka på mellandotterns balkong och det är toppen.
Det skjuter nu massor av skott som långsamt blir nya grenar. Misstänker att jag kommer att få gallra senare i sommar. Så varmt och skönt där som trädet älskar.
Jag vattnar en gång i veckan och har under tiden en vattenboll i jorden. Blir det varmare i sommar kanske det blir oftare.
Utanför på gatan växer ogräs med vackra klockor, tror den heter klockranka. Sådana där som kan snärja grödor totalt. På gatan passar den bra. 
Vill du läsa min vanliga blogg, idag om stadsodling, klicka här

Inga kommentarer: