tisdag 9 juni 2015

Odla kikärtor - del II

Igår blev jag väldigt glad då jag fann 2 st utvecklade kikärtor på plantorna i den största av mina krukor. Även där har en del av plantorna helt enkelt tynat bort till förmån för de kraftigare. Att de har blommat har jag inte ens sett.
Det var mycket svårt att fotografera ärtor fast jag tyckte ljuset var bra. 
Ville inte flytta krukan då jag är rädd för att bryta de ganska känsliga stjälkarna. Ber därför om ursäkt för den oskarpa bilden. Lovar att återkomma med bättre bilder senare. 
Det ska nu bli spännande att se hur de utvecklas. Vet att kikärtor går att äta både som färska och torkade. De ger inte kväve till jorden som vanliga ärtor utan behöver också näring ibland. 
Fortfarande blåsigt och kallt ute på nätterna, blir utplantering tidigast vid +25 grader.

Inga kommentarer: