lördag 24 september 2011

Vitlöksplantor och paprika

Nu har klyftorna börjat gro som jag satte i småkrukor. Ska flytta en pallkrage och lägga fin kompostjord i den och sedan sätta dem nästa vecka.
Härliga dagar nu i slutet av september och ännu ingen nattfrost. Löven börjar iallafall skifta färg då klorofyllet försvinner mer och mer.
Har flyttat in mina paprika och chiliplantor från växhuset till ett rum med lite värme då de inte gillar den fuktiga växthusluften på hösten. Ännu växer frukterna men de blommar inte mera. Har jag tur kan någon överleva till våren och börja växa igen ganska tidigt. Lättare är det dock att övervintra tomatplantor, kanske för att de inte är lika ömtåliga. Just nu har jag 2 st tomatplantor i köksfönstret mot öster som har tomater och som jag fortfarande gödselvattnar några veckor till.

Inga kommentarer: